12 dagar kvar!

Jag har kommit in i en lite deppig period nu och längtar hem galet mycket. Jag längtar efter allt! Mest Leo men verkligen allt. Att kunna gå ut och gå till affären eller bara ta en promenad, att vakna och inte veta hur dagen kommer se ut utan man har möjlighet att improvisera, att allt är stilla och lugnt och att man kan välja vad man vill träffa för folk. Lite tjatigt att prata med samma 12 personer i 6 veckor (nu byter vi ju i och för sig besättning lite då och då, men ändå!) Att det inte händer något ombord gör ju inte saken bättre. Jag vet inte hur många gånger jag har fått höra samma grejer när jag har vakten uppe på bryggan. En massa gnäll hit och dit hela tiden och snack om lite båtar och bilar och sånna där gubbgrejer.
Jag vill ju snacka om höstmode, smink och tv-program eller vad som helst som inte är så förbannat tråkigt men det går ju inte så bra tyvärr.

Satellittelefonen är min räddning! Fick med mamma imorse och vi har bestämt att vi ska ha filmkväll någon gång när jag kommit hem. Då ska vi sitta i det bästa hörnet i soffan om Leo nu kan lämna hans favoritplats för en stund :)

Nu har vi precis förtöjt i Århus men ska åka vidare redan ikväll och det blir tydligen på min vakt. Då blir det till att plocka undan allt och blåsa och koppla bort slangen. Men först blir det manifolder-stirrning som vanligt vilket är den segaste arbetsuppgiften här ombord.
Måste försöka sova lite nu, god natt!

.C

Kommentarer
Postat av: Sara

Sv; Det låter bra du :D

Vad fotar du med för kamera?

2010-09-25 @ 00:32:05
URL: http://www.februaritjej.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!