Far & flyg

Nu är jag på flygplatsen och ska snart ge mig iväg, helt ensam. Har bara flugit ensam när jag åkt till och från båtar men det här är ju mycket bättre. Ska bli skönt med lite semester. Tar även semester härifrån så blir det förhoppningsvis lite bilder när jag är tillbaka igen. Hejsvejs!

Mållinjen

(detta skrevs igår men ville inte ladda upp) Nu är det avklarat, mina arbetspass innan min ledighet är över. Har inte riktigt fattat att jag ska åka iväg imorgon. Velade runt i stan med J innan jobbet. För en gångs skull fick vi gjort lite vettigt, köpt praliner bland annat. Alltid lila trevligt och oförutsägbart att umgås med min vän. Hon (och hennes syster) var även min räddare i nöden nu ikväll när tåget stannade och jag såg bussarna åka förbi. Tacktack! Nu ska jag försöka sova så jag har hjärnan med mig imorgon när jag ska packa det sista inför resan.

Prison

Tillbaka i ettan med utsikt över älven. Idag är jag sjukt trött så det gör inte så mycket. Ska sova nu så att jag är pigg imorgon när jag ska äta lunch med J. Så god natt!

Sunny day

Solen skiner och självklart ska jag jobba men som tur är så är det roligare på jobbet när det är fint väder. Jag har laddat upp med tre vattenflaskor så jag ska nog klara mig ett tag. Annars har jag en plan B, att hoppa i vattnet. Det kan bli lite jobbigt efteråt bara så jag kanske skippar det ändå.

Kaos

Stress, massa jobb, för lite sömn plus min sjuka mage är ingen bra kombination. Kroppen strejkar och jag tänker göra det bästa av situationen och gå och lägga mig.

Tisdag

Härlig dag, äntligen lite sol och värme. Det blir alltid lite roligare på jobbet då när det dyker upp extra passagerare. Har precis ätit tacos med bröderna som jag fixade. Hur snäll syster är inte jag då? Nu ska jag bara ligga i soffan och titta på Top Model.

Jobbmorgon

Tillbaka på jobbet igen och jag känner mig som en zombie. Ska förbereda allt nu och dra på lite skön musik sen så att jag kommer igång.

Trötter

Dags att sova igen då, känns inte som att jag skriver om något annat. Tidigt pass imorgon igen som vanligt. Har precis fått ett härligt telefonsamtal från min semesterfirare så jag somnar nog ganska snabbt med ett leende på läpparna.

Bråka inte med mig!

Känner mig helt slut idag, somnade nästan på bussen hem. Busschauffören trodde vi var bästisar bara för jag hade arbetskläderna på mig. Han sa hej, hejdå och vinkade när han körde förbi men det är lite trevligt tycker jag. Finns så många surgubbar ute på vift som gillar att förpesta tillvaron för andra och inte kan acceptera att de har fel. Hade en på jobbet idag. Om jag säger till lugnt och övertrevligt att han får ha sin hund på andra sidan båten varför flyttar man inte bara på sig då? Nä då börjar det tjafsas om att han inte tål parfym och var ska vi sätta de med stark parfym på sig blablabla! Sen så säger han att det inte spelar någon roll för han ska åka en hållplats. För det första så är det jag som bestämmer, för det andra så tycker inte jag att fem hållplatser räknas som en. Nästa person som bråkar med mig på jobbet kommer inte få åka med! Så se till att sköta er om ni ska ut och åka båt!

Nedräkning

Dags att sova klockan har blivit mycket. Tidiga passet på jobbet imorgon så larmet står på 04.00 och jag ska slita fyra pass till innan min ledighet. Jag räknar ner hela tiden, kommer bli så härligt att komma iväg ett tag. Det har jag gjort mig förtjänt av!

Mamma Mia!

Dagen är snart slut och jag har bara pysslat med sysslor, packat, städat, strukit. Nu sitter jag i soffan med ansiktsmask och tittar på Mamma Mia. Ska se om jag är så lik Amanda Seyfried som jag fått höra på sista tiden. Själv tycker jag inte det.

Sleepyhead

Min spakväll är flyttad till imorgon. Idag har jag bara tagit det lugnt och njutit av min ledighet. Nu ska jag sova i min sköna mjuka säng som tyvärr är lite tom eftersom min pojk åkt iväg på semester. Är bara lite avundsjuk. Jag hoppas på sol här hemma imorgon i alla fall, allt blir lite bättre då. Godnatt!

Steget före

Det sägs att man ska leva i nuet men för tillfället ligger min hjärna en vecka före. Jag vill ha min semester nu!
Fast jag ska inte klaga för jag har det bra nu också. Har precis ätit lite grillat med brorsan och hans kompis. Grillat är bland det bästa som finns, vet inte om det beror på att det är galet gott eller att man förknippar det med sommaren.
Ska nog ta mig en siesta nu, ligger liiite efter med min sömn. Ikväll ska jag pyssla om mig själv och ha lite spa, I love it! Ska börja klura redan nu på vilken färg jag ska ha på naglarna.

Guten Nacht

Nu är jag sjukt trött, ligger och halvsover i soffan men ska snart försöka förflytta mig till sängen. Har haft en trevlig kväll med familjen och tyskarna. Det blev grillning och prinsesstårta så min godispåse gick i dvala. Självklart briljerade jag med min tyska och de tyckte att jag var duktig och hade bra uttal. Så nu J tänker jag fortsätta snacka låtsastyska med dig för att hålla igång det.
Sovmorgon imorgon, god natt!

Candy Queen

Åka hem direkt efter jobbet var det va? Ja som vanligt lyckas jag att strunta helt i grundplanen och har nu släpat runt min monsterpackning i halva stan. Bara för att jag fick mig ett ryck förut på jobbet och var tvungen att köpa en sak. Den planen sket sig också men nu sitter jag i alla fall på tåget med världens största godispåse. Tror familjen blir lite extra glad över att jag kommer hem idag.

Namnamnam

Piggelin efter lunchen? Jajjemän, det är ju fredag!

Freitag

Guten morgen! Wie geths heute? Mir geths gut danke. Slipar lite på tyskan såhär på morgonkvisten känner att den kan komma till användning idag. Vi får besök från Tyskland hemma ikväll, trevligt trevligt. Först ska jag bara ta mig igenom sista arbetspasset innan helgen. Är lite lagom trött idag men det ska nog gå bra. Står och väntar på bussen med Håkan i lurarna, sjukt längesen jag lyssnade på honom nu. Har världens största packning med mig idag också. Har inte varit hemma på hela veckan tror jag men idag ska jag åka hem direkt efter jobbet ska bli riktigt skönt faktiskt. Jag har det rätt bra jag, känner mig nöjd med livet en dag som den här.

Working

Tidig lunch idag, eller lunch och lunch. Rast i alla fall för mycket till lunch är det inte. Den obligatoriska drickyoghurten är intagen och nu var det inte så mycket mer roligt. Ska sitta i 40 minuter och filosofera lite. Dagen har gått fort hittills så jag hoppas att det håller i sig för jag vill inte åka båt idag. Jag vill göra något roligt. Vad jag vill göra ska jag klura lite till på.

Härligt

Perfekt dag! God mat, bästa sällskapet, lite kultur blandat med lek, promenad genom stan och shopping. Kan inte bli så mycket bättre. Nu sitter jag och väntar på att min man ska komma hem från jobbet så blir det nog en trevlig kväll också.

Det var på tiden!

Så äntligen fungerar det att uppdatera från mobilen igen! Jag sitter nästan aldrig vid datorn längre så nu blir det väl lite bättre uppdatering, kanske. Det händer inte så mycket för tillfället heller så egentligen har jag inte så mycket att skriva. Jag jobbar och är ledig, idag är jag ledig och tänker ta mig in till stan lite senare. Ska snart åka på semester så jag kom på att jag vill ha en ny klänning. Det ska jag ägna dagen åt och försöka övertala J att äta lunch med mig. Så tråkigt när vi båda jobbar så mycket och vi inte hinner ses. I miss my friend!

Morgon

Är det normalt att vara vaken såhär tidigt när man är ledig? Skulle inte tro det. Jag ska försöka sova en stund till.

Lyckad dag

Haft en riktigt härlig dag! Köpte med mig frukost hem imorse och efter jag tryckt i mig den somnade jag gott i min egna säng. När jag vaknade fixade jag lite här hemma och lagade mat. Hela familjen var samlad, så längesen jag åt middag hemma sist. Nu ska jag gå och lägga mig och sova riktigt gott bredvid min pojk. Jag är så lycklig!

Ich bin müde

Sjukt trött idag igen. Dagens uppdrag är att ta mig hem, gärna med mat i magen. Gårdagens matlåda var nästan obefintlig så jag är ganska hungrig nu. Två lediga dagar kommer väldigt behövligt, jag ska vara hemma och sova.

Nighty

Haft en riktigt tröttsam arbetsdag idag. Tur att jag haft en bra helg så jag hade lite extra energi. Nu tänker jag sova för imorgon ska jag ha världens bästa frukostmys.

Weekend

Idag har jag inte gjort så mycket. Tog mig hem från jobbet och sen har jag dansat runt hemma en stund. Nu tänker jag ha en underbar välförtjänt helg.

Lovely day

Vilken dag på jobbet! Jag har verkligen haft det bra. Stå i värmen och träffa människor helt perfekt. Det kom ombord världens sötaste unge som ville komma in och titta när jag sålde biljetter. Han blev kvar och jag lärde honom mina arbetsuppgifter tills han nästan tog över helt. Lillkillen öppnade grindarna och berättade för alla att han jobbade på båten och inte skojade. Han sa även till sin farmor att han måste berätta för mamma och pappa att han hade fått jobb. Det gulligaste han sa under tiden han var min praktikant ombord var "Jag önskar att jag var du!". Det värmde i hjärtat, kan vara den finaste komplimangen jag har fått. När han till slut skulle gå av fick jag en kram och en puss på kinden. Jag vet inte vem som var gladast efter den åkturen, jag eller han.
Nu tänker jag sätta sovlåten på repeat och ta helg. Så skönt att inte jobba imorgon. God natt!

Torsdag...eller?

God morgon! Känner redan nu att det här kommer bli en bra dag. Jag har ingen aning om vad det är för väder ute eftersom fönstrena är täckta här, jag hoppas på sol. Ska börja med att pallra mig upp ur sängen sen ska jag äta lunch i stan med en vän, ska bli riktigt trevligt. Jag känner mig riktigt nöjd med min tillvaro även om jag nästan bor på jobbet. Jag kommer i alla fall få vara ledig hela helgen. Det är något jag ser fram emot.

Ich bin müde

Jag är så trött nu och ska sova. Har haft en trevlig jobbdag. Mycket mer än det har jag inte att skriva för ögonen går i kors. God natt helt enkelt!

Nighty

Dags att sova igen då. Går förhoppningsvis bättre idag. Har haft en väldigt trevlig kväll och egentligen hela dagen med så jag somnar nog gott. God natt!

Viva Espana

Sorry mina kära läsare för min dåliga uppdatering. Jag har varit ganska upptagen hela helgen. I lördags så gick jag ut på stan en sväng och roade mig och igår var det EM-final. Som jag tittade på tillsammans med gamla och nya vänner. Så glad att Spanien vann, Go Torres!Idag har jag jobbat hela dagen och varit lagom trött. Tur att jag fick sällskap som piggade upp.Nu är jag hemma en stund för att sedan vända tillbaka till stan. Måste förbereda för jobbdag imorgon igen. Seeeegt!

Utkast: Jul. 02, 2012

Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!