En början

Nästan alla har väl en blogg nu för tiden så jag tänkte varför inte skaffa en själv. Förhoppningsvis kommer den här bloggen att handla om mitt liv, i Göteborg och på ett tankfartyg.
För det är så mitt liv ser ut just nu.
Jag spenderar 6 veckor hemma och 6 veckor ombord på en båt som fraktar asfalt. Här jobbar jag som matros och har gjort det sen i somras när jag slutade skolan.
Jag vet inte ens hur många som vet vad en matros är eller gör. Men jag får väl försöka förklara det under bloggens gång. Jag ska även försöka dela med mig av hur livet fungerar här ombord, för det är ett väldigt speciellt liv. Man lever instängd tillsammans med 11 andra personer som man måste kunna samarbeta med, i en verklighet som inte många känner till. Det är inte det lättaste, speciellt inte om man hela tiden längtar hem till sin pojkvän, familj och kompisar.
Man hinner tänka väldigt mycket ombord så det lär bli en del tankar som dyker upp här.
Vi får väl se hur det går men man får ju börja nånstans.

.C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!