Festliga fredag...eller?

Fredag igen ja men här ombord är det alltid måndag. Man kan hålla reda på dagarna ombord för man vet att det alltid är ärtsoppa och pannkakor på torsdagar och ägg och bacon på söndags morgon. Men nu är det inte så varje vecka längre så varje dag känns likadan.
Vakten imorse blev att stå och titta vid manifoldern, som vanligt vid lastning och lossning. Men tiden gick ganska fort eftersom vi blev färdiga och jag fick gå och dippa tankarna, titta om det var någon last kvar i. Vid halv åtta åkte vi igen. Det är skönt att vi inte ligger kvar i Sandarne för det luktar gammal rutten prickigkorv där och det går inte att komma ifrån det! Först fyra timmar i stanken när man står vid manifoldern sen luktar det i hytten när man kommer in också, fyfy.
Även dagen gick fort. Fick gå upp en timma tidigare för det var övning. Vi hann med livbåtsövning, flotteövning, brandövning och oilspillövning. Gick mest igenom vad vi har för uppgifter för varje station. Men vi körde i alla fall igång skumkanonerna och det var ganska skoj. Det tyckte inte Daniella som precis hade tvättat på däcket där det nu blåste upp skum. Jag hade att göra med att tvätta bort det på min vakt sen.

Nu ligger jag i hytten och mår lite illa för det gungar ute. Jättesmart att jobba på båt när man blir sjösjuk jag vet. Sjösjukearmbanden är på och jag inbillar mig i alla fall att det hjälper lite. Det har blivit riktigt kallt här i båten också så nu har jag krupit ner under täcket med rosa byxor och Leos tröja som jag alltid sover i, tack för lånet älskling. Får se om det går att sova nåt i det här rullandet, hoppas verkligen det för jag ska upp om fyra och en halv timma igen. Kul att man får dra fram klockan en timma för att vi åker österut.





Här är jag just nu, den rosa pilen pekar på fönstret till min hytt. Den gula pilen pekar på vart jag står när jag stirrar på manifoldern flera timmar i sträck. Väldigt spännande!

.C

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!