Har äntligen kommit fram till nedförsbacken!

Nu ligger vi förtöjda i Sandarne, vet knappt var det ligger men det ligger norrut i alla fall. Kallt är det också. När vi kom ut började det självklart regna men övertid är ju alltid bra.
Nu ligger jag och ska sova innan jag ska ut 15.30 igen för att stå och titta så att kopplingen inte läcker vid lossningen.
Imorse fick jag se en bild på en man som hade fått asfalt i ansiktet. Det var ingen dålig brännskada kan jag säga. Han såg ut som dem i Blue Man Group fast helt svart. Inte så konstigt kanske eftersom att asfalten är 200 grader varm! Jag ska nog hålla mig en bit bort ifall det börjar läcka.

Imorse satt jag utkik på bryggan mellan 04-06. Tror det passerade två båtar på den tiden. Men det gick hyfsat fort ändå för P3 var på och jag fick sätta ut alla positioner i sjökortet för att se så vi hamnade rätt. Snart kommer det att vara mörkt hela mina vakter och då kommer jag få sitta där uppe och stirra ut i mörkret i åtta timmar om dagen. Vill inte ens tänka på hur långtråkigt det kommer att bli så jag tror jag låter bli.

När det är sånt här höstväder längtar jag bara hem till lägenheten och min älskling. Det är ju sådana här dagar man ska baka bullar och kolla på mysiga filmer hela dagen. Men nu har jag passerat halvtid och det är 20 dagar kvar tills jag ska åka hem. Jag hoppas verkligen att det går fort.

.C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!