Höst

Vilken jobbig dag! Fick inte sova länge innan telefonen ringde och det var dags att jobba igen. Vi skulle få lägga oss på en väntkaj för att vänta på att våran vanliga plats skulle bli ledig. När det var klart hann jag sova 20 minuter innan jag var tvungen att gå ut för att jobba igen. Jag har målat lite idag som vanligt och det blev vitt och fint.
Det blev värre efter middagen när vi skulle flytta båten. Regnet öste ner och det blåste galet mycket. Jättebra att vi inte har några riktiga kläder här heller. Inga vinterkläder och inga hela regnkappor. Sist det regnade stod jag ute i två timmar utan jacka och när jag kom in hade någon vänlig själ lagt en poncho på mitt skåp. Som att det skulle hjälpa?

Inte nog med regnet och rusket, precis allt krånglade vid förtöjningen också. Trossarna satt fast, kastlinan blåste iväg och allt blev stressigt. Tur att jag och Daniella är ett sånt bra team då och tur att hon finns här ombord. Ibland måste man ju snacka lite tjejsnack med någon och det är svårt när det bara är gubbar här, men nu är det jag, Daniella och gubbar så det funkar okej.

Tyvärr blev vi så trötta av allt slit så det blev ingen tjej/tv-spelskväll som vi planerat men det får väl bli en annan dag. Satt och pratade i telefon med min älskling istället, saknar honom sjukt mycket.

Jo en annan grej som slog mig idag/kväll var att det blev mörkt mycket tidigare. Jag jobbar ute till klockan 20.00 varje kväll och idag var det första gången som det var mörkt innan jag gick in. Det är bara att hälsa hösten välkommen och hoppas på att vi får våra vinterkläder till båten snart.

.C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!