Bergochdalbana

Idag har allt varit upp och ner. Speciellt jag! Kände mig som en gång för längesen när en viss Idol-film skulle spelas in. Jag har varit arg, glad, trött och ledsen om vart annat.
Började dagen med godis i sängen när jag hade vaknat innan 12 nån gång. Kände med en gång att det var en ligga-i-sängen-dag. Men ändå skulle jag upp. Efter en halvtimma uppe eller nåt startade brandlarmet av nån konstig anlednig. Jag brände absolut inte min frukost!
Efter den underbara starten på dagen bestämde jag mig för att äntligen ta tag i att sy mina gardiner. Förberedde allt och skulle sätta mig och trampa igång symaskinen och DEN GÅR BAKLÄNGES! Aa visst det ska väl inte vara några problem det är ju bara att ändra på en knapp. Ja om knappen inte är helt lös och inte går att ändra på. Åh jag blev så förbannad! Jag ville sy sick-sack framåt och den gjorde raksöm bakåt, bara för att jävlas. För efter en timma sa jag högt nu ska jag sy raksöm baklänges och då helt plötsligt går den framåt igen och gör sick-sack. Det gick bra tills undertråden tog slut och jag skulle sy raksöm. Efter det satt jag i flera timmar och försökte få ordning på den innan jag gav upp. Fy vad tråkigt att läsa om detta men jag har varit så arg! Det är tur att jag har varit ensam hemma idag i alla fall.
Men allt är IKEAs fel eftersom dom ska göra gardinuppsättningar i helt egna mått och bara har fula gardiner, då måste man göra allt själv.
Jag tror att jag håller på att få ett psykbryt nu bara för att jag vet att jag snart ska till jobbet. Den känslan av instängdhet och att man får dåligt med syre börjar smyga på igen. Då vet man att man är inne på sista veckan hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!