Blandning av två världar

Åh jag är sjukt trött! Inte bara i huvudet utan även i kroppen. Jag har sovit alldeles för lite det sista. Imorse ringde dom mig 08.30 och ikväll blir det ankomst 21.00 så typiskt att det alltid blir när jag sover. Men det kanske är tur att jag får lite extra pengar efter min galna shopping.

Igår var det en lite konstig men bra dag. J kom och hälsade på mig på båten. Eftersom att inget någonsin går som planerat när det gäller oss två blev det lite kaotiskt innan hon väl kom hit. Men det gick ju bra till slut. Hon var med när vi förhalade och fick se hur det kan se ut när jag arbetar. Sen när allt var klart och hon fått sig en ordentlig rundtur så satt vi i min soffa och åt godis och snackade om allt möjligt trevligt. Det var nog första gången jag suttit i min soffa. Josefin blev rädd för mig och sa att jag såg galen ut. Jag tror jag blir galen här utan att märka det själv. Man får liksom stänga av lite delar av hjärnan för att man ska klara av att vara här. Det var mycket kul att få lite civiliserat sällskap en stund som förstår sig på mig när jag snackar om kläder och annat intressant.
Idag känns det som att hon aldrig varit här. När jag drog ner rullgardinerna igen så gick Pandion-världen tillbaka till den rutinen. Det enda som vittnar om att jag faktiskt hade besök av min vän igår är de få godisbitarna som ligger kvar i skålen.

Nu ska jag gå och äta och jag vet att det blir jordgubbsglass idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!