Dundee

Nu är jag mätt och belåten. Chokladtryffeltårtan däremot lät bättre än vad den smakade. Lika bra det så sparade jag några kalorier i alla fall.
Just nu befinner vi oss i exotiska Dundee som ska vara Skottlands soligaste stad. Stackars Skottland! Det har varit helt dimmgrått överallt hela dagen och regnet har öst ner. Temperaturen ligger på 13 grader ungefär och jag har helt glömt av att det är sommar. Tror det har varit varmt och soligt 3 dagar sen jag kom ombord. 3 dagar av 23, och det ska vara högsommar.

Vilken tur att jag har fått en ny mössa idag då! Ibland när vi är i olika hamnar kan det komma en präst eller liknande från sjömanskyrkor och hälsar på. Idag hade det varit en man här som hade med sig mössor som små tanter har stickat och sedan givit till kyrkan för att vi sjömän inte ska frysa om huvudet.

Tack alla snälla tanter i Skottland som gillar att sticka!



Jag valde en lila som passar utmärkt till min likbleka hy! I bakgrunden ser man även de vackra gardinerna som jag har i min hytt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!