Firar helg

Dagen har varit fruktansvärt tråkig, som vanligt. Har städat hela vakten men det kändes lite bättre när jag fick höra "Tack för att du har städat på mitt kontor Cecilia!" Otippat men väldigt välkommet.
Efter det så har jag ätit shnitzel till middag och sen var det ostbricka efteråt. Eller ja, en sorts kex och två ostar men det var ost som jag gillade och goda kex. Sen har jag även tvättat mina kläder och sängkläder, städat hytten och är själv nyduschad. Man ska ju känna att det är lördag. På tal om lördag så har jag varit och köpt mig en Gott & Blandat i slabben (våran lilla kiosk där det finns lite godis). Det var dumt och jag ångrar mig redan med tanke på att jag upptäckt att vi har en ny våg ombord också. Bara tanken på att väga mig får mig att må ännu sämre än mitt godisköp. Men jag kunde inte hjälpa det, den dumma godispåsen har stirrat på mig hela dagen för slabben ligger precis bredvid städskrubben. Plus att det var den sista påsen som fanns kvar. Och har jag nämnt att det är lördag?! Det värsta är att jag aldrig kan njuta av att äta något onyttigt utan måste varje gång komma på ursäkter till varför det är okej att äta. Sen mår jag ändå dåligt av det. Synd att jag är så bra på att komma på dessa ät-ursäkter annars hade jag kanske varit smal.
Då kan jag lika gärna avsluta med att berätta att det är ingen liten påse utan en travel pack. 550 gram! Nä jag får nog göra mig av med den påsen. Blir ju inte bättre av att det står med stor text, 7 bitar=88kcal!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!