for someone is rain a blessing

Det slutar inte att regna! Härom dagen när vi var på väg in till Antwerpen såg det ut som att det skulle börja regna, som vanligt. Mycket riktigt och jag tog på mig både regnbrallor (minst 3 storlekar förstora) och regnjacka för att försäkra mig om att inte bli blöt. Man vet ju aldrig riktigt hur länge man får stå och vänta i slussen. Det slutade regna och jag blev riktigt varm i min outfit så en timma senare när vi skulle ut och förtöja började det dugga. Jag valde att bara ta regnjackan denna gången i hopp om att regnet skulle sluta som innan. Ack vad fel jag hade! Himlen öppnade sig och regnet öste ner i 1,5 timma medan vi var ute. Allt vatten som rann av regnjackan rann rätt ner på mina vader och ner i skorna. Underbart!
Igår lämnade vi Antwerpen och jag fick handstyra igen. Denna gången gick det mycket bra och lotsen var mycket trevligare än den förra.
Det var väl det som hände igår och nu på morgonen har jag suttit på bryggan som vanligt. Vi är på väg till Göteborg nu med, det är väl det roliga som är på gång för tillfället. Om man inte räknar med min livsfarliga internetshopping. Jag har börjat fundera på hur jag ska kunna frakta hem alla paket sen när jag kommer hem och har hämtat ut dom. Aja det får bli ett kommande problem. Att klicka hem mina fina kläder får mig att känna mig lycklig och delaktig i den riktiga världen utanför Pandions lilla bubbla. Det har blivit min drog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!