Fredagsmys

Kul att min lilla läsare har hittat tillbaka, ledsen att jag svikit dig innan men nu ska jag allt skriva!

Okej mitt sovande förut gick inget bra, inte alls faktiskt. Det dröjde inte länge innan det började bröta utanför. Yes tänkte jag de knackar rost utanför, perfekt! Det lät nämligen som att dem var inne i min hytt med nålpistolen. Om man inte vet hur det låter så tänk att någon står och bankar jättejättesnabbt på plåt. Och det bankandet transporteras i plåten och ljudet gick rätt in i min hytt. Det hjälpte inte ett dugg med öronproppar och jag var lagom förbannad när det var dags för lunch.
Men jag lugnade ner mig hyfsat snabbt och idag har jag ägnat mig åt att slipa lite på räcken runtom båten. Vakten gick faktiskt ganska snabbt. Nu är det snart middag och idag blir det chili con carne och vitlöksbröd med pannkakstårta till efterätt. Finns det ingen hejd på tårtorna här? Jag behöver ju inte nämna att jag åt ett wienerbröd efter lunchen och att någon plockade fram en chokladtårta vid kaffet förut. Usch och fy säger jag för jag kan inte låta bli att äta. Man måste få lite belöning för sitt slit här. Tyvärr finns det inte många sätt att belöna sig på här, äta något sött eller internetshoppa. Jag vet inte vilket beroende som är värst. Men det är okej idag för det är fredag har jag intalat mig själv. Så det värsta av allt är nog att jag alltid har en ursäkt till att smaka på efterätten. Skärpning Cecilia!
Jag skyller på att jag är trött också och inte har fått sova nåt. Inte ens efter middagen får jag sova för jag måste vänta på ankomsten först. Hårt liv det här med att vara sjöman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!