Regn

Igår fick jag jobba 3 timmar övertid, de ringde mig klockan 21.15 för då skulle vi in i slussen och sen vidare mot kajen för ankomst i Antwerpen. När vi väl var förtöjda så var klockan 00.03 alltså hade min ordinarie arbetstid börjat. Så det var bara för mig att snällt stanna kvar ute fyra timmar till efter att alla andra gick in. Sen kom regnet och det regnade hela vakten. Det öste ner och var 12 grader ute. Inte konstigt att jag glömt att det fortfarande är sommar.
Idag när jag skulle gå ut till manifoldern igen så regnade det fortfarande. Så det blev regnjacka och gummistövlar men ungefär en timma innan jag slutade så slutade det även regna och solen kom till och med fram en stund.
Nu har jag ätit raggmunk och fläsk till middag. Riktigt mumsigt! Ikväll nån gång ska vi åka igen så jag gissar att även den här natten kommer att bli lång. Får passa på att sova lite helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!