13/2, igår

Efter en tid utan internet har det hänt lite grejer.

Vi kom fram till Holmsund tidigt söndagmorgon tror jag det var. Där låg vi i "fel" kurs så vi hade inget internet. Ankomsten blev precis innan min vakt så jag fick vara ute i 5 timmar, 15 minusgrader! Hur kan folk bo så långt norrut?
Vid frukosten blev jag riktigt irriterad över en viss persons åsikter, det är riktig dagisnivå på det här stället. Jag arbetar med gubbar som beter sig som att de är 5 år gamla, jag blir så himla trött på sånt. Jag somnade snabbt för att kunna rensa huvudet från all dålig energi men vaknar några timmar senare av att samma person står utanför min hytt och nästan gapar något om nya overaller och satte igång nån jäkla defribrillator som lät. Där var min skönhetssömn och resten av dagen förstörd. Jag fick ligga i 3 timmar och bara vänta på att börja jobba, somna om gick inte.
Inte nog med det så kunde kocken inte ha någon färdig middag till mig halv 5, när jag äter tidigare än de andra för jag har vakten. Det blev flingor och en macka men den energin försvann snabbt. Speciellt när det började läcka asfalt vid manifoldern också då var energin på noll. Att det var 18 minus gjorde inte saken bättre. Mina fingrar och tår domnade bort. Ändå stod jag och hackade bort så mycket is jag kunde för att hålla mig varm. Helt hopplöst.

Efter vakten blev det lite bättre jag tog mig ner till gymmet och fortsatte titta på Bröderna Karlsson och efter en dusch fick jag min middag, 21.30. Ja jag var ganska hungrig då. Sen hann jag sova 1,5 timmar innan jag fick gå ut i kylan igen, denna gången 20 minus. När vi äntligen var klara hann jag sova ytterligare en timma innan jag skulle jobba igen.
Nu är jag riktigt trött så jag får berätta om den här dagen lite senare. Men jag kan ju säga så mycket som att den har börjat bra mycket bättre än gårdagen.

//C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!