Alla hjärtans dag

Vad är det för himla påhitt egentligen?

Aja till hur dagen har varit so far. Det var så kallt imorse vid avgången att luften glittrade. Jag trodde att jag inbillade mig men icke! Det var små små frostflingor i luften som glittrade i ljuset. Nästan lite magiskt faktiskt. Jag glömde nästan bort att det var 20 minus för en stund.

Morgonvakten började med att jag fick med, som jag kallar det, "en take away yoghurt med kanel" upp på bryggan. Skepparen var där uppe för det var fullt med is utanför. Jag satt och tittade ut på den glittrande himlen som glittrade hur mycket som helst när vi hade tänt strålkastarna och var fascinerad över hur isen bröts sönder när vi tog oss framåt.

Inte långt efter det satt vi fast i isen. Där satt vi i 4 timmar så jag fick vara nere och städa och kocken visade hur man gjorde fattiga riddare istället. Nu ska jag ringa till Leo-Peo och tjata ytterligare en gång om att jag önskar mig en mops i födelsedagspresent :)

Ha en bra dag, vare sig du firar alla hjärtans dag eller inte!

//C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!