Fördomar

Dagen blev precis som jag skrev innan. Hur kunde jag veta det, är jag synsk? Nej alla dagar är nästan likadana här. Efter vakten försökte jag ringa Leo som inte svarade, dummis! Det verkar som att ingen vill svara när jag ringer nu för tiden. Jaja strunta i henne som är fast på en båt. Efter vakten blev det en film, jag joinade maskingänget som tittade på "Salt" den var helt okej faktiskt.

Till något helt annat, något som gör mig på dåligt humör. Det är när det kommer folk ombord i hamnar som antingen ska göra något jobb eller hämta/lämna något och varje gång nån av dem pratar med mig så kommer frågan: "Jaha och du går i skolan?" "Eller aha du är elev?" Kul att dem ser det som en självklarhet att ingen ung tjej kan vara anställd på en båt. När jag svarar att nej jag är fastanställd brukar de bli tysta men ibland kommer frågan "Är de snälla mot dig ombord?" Dem är väl lika snälla mot mig som mot någon annan. Det är ju inte direkt så att de nån gång frågar om jag är elak mot gubbarna.
Eller när det alltid kommer nån och frågar om jag vill ha hjälp att lyfta något som alla andra klarar att lyfta men som de anser att inte jag klarar av. Då blir jag trött Nej! Jag kan klara det själv!
Alla dessa fördomar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!