Snart

Snart fyller jag år, snart kommer jag att somna som 19-åring för sista gången. Jag får ångest! Jag gillar inte att fylla år. Jag känner att allt går för fort, jag hinner inte med. Det är så mycket jag vill göra och livet är så kort. Min födelsedag är bara ett bevis på att åren går. Det var inte längesedan jag fyllde 10 år och fick en Stockholmsresa med Mormor och Morfar. Det var inte längesen jag hade barnkalas och fick massa badbomber fast jag inte hade badkar. Det var inte längesen jag lärde mig cykla, byggde kojor, var ute och lekte varenda dag och inte hade ett bekymmer i världen. Nu är jag gammal men kommer aldrig att bli yngre än såhär. De åren kommer aldrig tillbaka, de åren har gått så fort. Det gör mig rädd, jag vill hinna med allt, jag vill hinna med livet. Men livet kommer alltid att vara snabbare än mig. Så är det. Jag vet att jag är löjlig, jag hatar att fylla år. Jag blir alltid ledsen. Jag är ledsen nu. Jag vill komma hem! Jag vill inte vara här på min födelsedag. Jag vill kunna krama min familj, ge min katt tårta och få en födelsedagspuss av Leo.
Jag har egenligen inte tid att vara på en båt. Mitt liv är här och nu, jag vill inte missa det!

//C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!