Snö

Snön har yrde förbi ventilerna (fönstrena) hela gårdagen. Det är massa snö i Nynäshamn. Vi ligger förtöjda här nu igen. Snön gör det lite krångligare faktiskt. Handskarna blir blöta, det var jättetungt att köra iland containrarna med sopor och det blir livsfarligt halt ute på däck. Blöt plåt är inget att rekommendera. Det är tur att vi målade med sand i färgen i somras, men det är bara på vissa ställen. Nu ligger jag och ska försöka sova 1,5 timma innan det är dags att jobba igen. Förut innan ankomst så vaknade jag av att det började gunga. Jag vill komma hem och sova med Leo, i en säng som inte gungar, i ett rum där sakerna inte åker fram och tillbaka över golvet och där det är tyst och ingen ringer och väcker en mitt i natten och säger att man ska jobba. Jag längtar hem och det är 4 veckor kvar...
//C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!