Snön blev till is

Det snöade verkligen hela morgonen och jag gick runt och skottade. Det skulle bli avgång efter lunch nån gång idag men ingen ringde för standby. Den enda som ringde och väckte mig idag var Josefin, men det gör inget :) Avgången blev lite sen så det blev lagom till min vakt klockan 16.00. Jag höll på att stå på näsan det första jag gjorde. Det hade frusit på och blivit flera minusgrader. Glashalt över hela båten. Vi har lagt presenningar över spelen på backen för det skvätter/blåser upp en massa vatten där nu.
Jag lyckades blöta ner mig när jag skulle surra ankarna, det började frysa med en gång och jag såg ut som en snögubbe.
Jag kom att tänka på Barnen i Bullerbyn när de är på väg hem efter skolan i snöstorm och måste stanna hos den elaka skomakaren. Sen spann mina tankar vidare på barnprogram och jag kom att tänka på ett program som bland annat sändes när Vintergatan gick som sommarlovsmorgon. Herregud det var ju jättelängesen nu, börjar bli gammal! De hette "De vilda djurens flykt" och var faktiskt jättehemskt, jag kommer ihåg att en liten igelkott blev påkörd av en bil när de skulle korsa en väg. Fy! Men det var riktigt bra program. Tyvärr verkar det inte finnas på film men jag får kolla på klipp på youtube när jag kommer hem istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!