Gamla ting

Ganska nära där jag bor finns det ett antikvariat som jag brukar titta förbi ibland. De två första gångerna jag var där och tittade blev det bara genom fönstret för det var stängt. Men där inne på en stol låg två ljusstakar och jag fastnade direkt. Jag fick skynda dit dagen efter för att försäkra mig om att ingen annan skulle hinna före. Det är ju inte direkt att det finns fler på lager, köper man det inte så är det snart borta. Nu sitter dem i hallen.

Likadant var det igår när jag tittade in där med mamma. Vi hann inte vara där så länge för de skulle precis stänga. Men jag såg en spegel som jag tittade i och sen dess var jag fast. Det insåg jag inte förrän jag redan var hemma och inte kunde släppa den. Idag var jag tvungen att springa dit igen och nu ligger den nyputsad här hemma. Jag vet inte vad det är med gamla grejer men de har en historia som gör det intressant. Var har de varit innan, vem har ägt dem och hur har de hamnat i en liten antikaffär för att sedan hamna hos till exempel mig. Jag tycker att det är fascinerande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!