Offentligt toabesök

Haha i förrgår när vi låg inne i Göteborg, efter att jag och Daniella kommit tillbaka från shoppingturen och börjat jobba igen hände en rolig grej. Jag står ute vid manifoldern och håller koll som vanligt och Daniella sitter på bryggan och sköter lastningen. Det var så varmt så jag hade lyckats klunka i mig en hel 1,5 liters flaska med vatten och kände att det kanske var dags att tömma blåsan. Eftersom att jag håller koll på slangarna och öppnar och stänger manifoldern när det ska göras så ropade jag upp Daniella på radion och frågade om det var okej att gå på toa. Men eftersom att vi är så rumsrena och seriösa så blev samtalet på radion såhär:
Jag: "Daniella, är det okej om jag går på toa?"
Daniella: "Nej, du får gå och sätta dig och kissa i ankarklyset!" (Ett hål där kättingen går ner till ankaret)
J: "Okej då"
D: "Nä okej du kan få gå på toa för denna gången då, men då är jag snäll!"
J: "Okej tack så mycket!"

Precis efter detta ringer telefonen på bryggan och Daniella svarar. Då är det våran agent som kommer ombord när vi är i Göteborg och lämnar papper och sånt som frågar vem det är som ska gå och kissa. "Det är Cecilia som ska göra det, hur visste du det?" Agenten svarar: "För jag och 55 kryssningspassagerare på kryssningsbåten Athena hörde precis det på radion!"

Hahaha! Inte nog med att dom hade hört det på den båten, gubbarna på kajen hade också hängt med i vårat samtal och säkert flera andra båtar med. Så kan det gå när man använder samma radiokanal. Men det bjuder jag på, för det är ju mest bara roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!