Sen update

Ja internet har varit lite sådär halvkasst och jag har jobbat mycket så det har innte blivit så mycket skrivande här. För några dagar sen låg vi i en sluss och skulle in i Kielkanalen. I denna sluss har de en liten affär som är öppen dygnet runt där de säljer lite allt möjligt. Jag, Daniella och eleven här ombord står framme på backen och har precis förtöjt och står och pratar om att RomRussin är världens äckligaste glass. De har nämligen alltid det här ombord av nån konstig anledning. Kanske för att den ska räcka längre, jag vet inte. Men i alla fall så går det förbi en liten gubbe i hängslebyxor på kajen och äter en glass som han köpt i den lilla affären. Han går och flinar åt oss och Daniella säger: "Åhh icecream!" Gubben berättar att det finns i affären och säger att han ska gå och köpa åt oss. Vi bara skrattar tills vi inser att gubben faktiskt vänder och går tillbaka till affären. Kort därefter står han vid landgången och jag tar emot en påse med glass. Jag tittar och ser att det är ROMRUSSIN! På pinne! Jag visste inte ens att det fanns. Men vi åt upp glassen alla tre och den var faktiskt helt okej för det var inga stora russin i. Det kan vara lite roligt att stå i slussen i alla fall.

Nu ligger vi i hamn i Antwerpen och jag hade tänkt åka till en affär de har här borta i hamnen. Får väl se hur det blir, den öppnar inte förrän 10.30. Segt att bara vänta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!