Shoppingdag i Köge

Det verkar krångla med publiceringen men vi testar.
Det har hänt en massa grejer här ombord som tagit ganska mycket energi på senaste tiden. Lite dagisnivå på det hela men nu verkar det lösa sig, hoppas på det i alla fall.

I måndags så låg vi i Köge i Danmark och där ligger vi i hamn jättenära stan. Så efter lunch stack jag och Daniella iland på en liten shoppingtur. Vi gick gatan upp och gatan ner och sprang in i nästan varenda klädbutik. Riktigt trevligt, det kändes precis som att vi var på semester. Man behöver komma bort från båten emellanåt annars blir man knäpp. Det är tur att Daniella är skåning och förstår vad danskarna säger för jag fattade inte ett ord. De frågade varenda gång vi gick in i en butik om vi ville ha hjälp (Daniella tolkade) men jag stod där som en fån och log och sa nåt som säkert inte alls passade in. Haha jag måste sett riktigt korkad ut.
Vi hittade ganska mycket faktiskt. Jag fick med mig ett linne, en regnjacka, en blus, en ring och en nyckelring med en uggla. Som avslutning på dagen köpte vi varsin glass och det var nog den godaste vaniljglasssen jag ätit i hela mitt liv. Det var riktig vanilj i och den var alldeles lagom mjuk. MUMS!

Här är lite bilder från dagen.


Vi gick förbi några pelare som var helt täckta med virkade och stickade budskap.


Den här målningen hittade vi på en vägg. Dock är den målad på papper som sitter på väggen, lite häftigt tycker jag. Kul att Daniella håller sin hand precis sådär.


Min nya nyckelring och ring

Kommentarer
Postat av: Back to the nineties

Hej! Besök gärna vår blogg som regelbundet

uppdateras med det bästa från 90-talet :)

2011-05-11 @ 16:17:09
URL: http://backtothenineties.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!