Cecilia

Idag är det min dag för jag har namnsdag. Jag har aldrig firat namnsdagar, tycker inte att det är något speciellt. Lite roligt att någon kommer ihåg det bara. Mormor ringde imorse och grattade mig, mamma sjöng en fin liten sång och det mest otippade var ett grattis-sms från en gammal klasskamrat. Tack så mycket!

Lite tråkig betydelse bara, hade ju kunnat vara något lite roligare.
Cecilia, kvinnonamn av latinskt ursprung (Caecilia). Ursprungligen bars det av kvinnliga medlemmar av den romerska släkten Caecilius. Namnet betyder "blind", "den blinda" för att den släkten inte ville se det onda i världen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!