Rimma är kul

Cecilia Bengtsson är inte som alla andra

Hon kan inte köra bil men är en jäkel på att vandra

Med sin lilla vän brukar hon vandra staden runt

Ibland bara för att kunna äta något sunt

 

Hon gillar att bjuda hem olika gäster

Och att glittra ner soffan på fester

Skratta, gråta, vara glad och sjunga en sång

Hon kan göra allting på samma gång

 

Ja denna flicka är lite speciell

Kan jobba både som sjöman och modell

Har visat kläder på catwalker flera

Bytte till sjön men ville inte jobba där mera

 

Nu vill hon leva sina drömmar bara

Vad det nu kan tänkas vara

Tankar vandrar hit och dit

Hon verkar inte få ordning på ett skit

 

Vill hon börja plugga och bli nåt i världen

Eller jobba och komma på nåt på färden

Kanske ska hon resa jorden runt

Fast folk tycker det låter som strunt

 

Hon vill att alla ska må bra och trivas

Ändå är det så många som vill kivas

Fast fred på jorden är hennes grej

Hamnar hon ofta mitt i ståhej

 

Hur ska hon göra för att från bråk sig klara

Tydligen räcker det inte med att sig själv vara

I denna värld med Facebook och chatt

Alla håller nog på att få fnatt

 

Att vara bäst på allt fast det är ljug

På internet gäller det att vara slug

Alla bygger upp en falsk fasad

Där det gäller att alltid vara glad

 

Varför låtsas och hitta på

Tror du allt blir bättre då

Att vara sig själv och hålla sig äkta

Är enda sättet att närma sig det perfekta

 

 

Det blev ett ganska långt rim idag, från ingenstans. Jag förstår mig inte på folk som medvetet lever i en falsk liten bubbla. Jag kommer aldrig göra det. Jag kan stå för vad jag gör och vad som är rätt och fel. Det kan ingen ta ifrån mig. Ärlighet varar längst, eller hur var det nu?

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!