Granola Bar

Nu har jag gjort en plåt Granola Bars efter ett recept jag hittade här
http://lillamatderiven.blogspot.com/2011/07/grapes-granola-bars-med-gojibar.html
Jag följde inte receptet helt utan hade i lite annat. Här är mitt recept:
3 mogna bananer
1,25 dl osaltat jordnötssmör
0,75 dl grovt hackade cashewnötter
0,5 dl grovt hackade mandlar
0,25 dl pumpakärnor
0,25 dl solrosfrön
0,25 dl oskalade sesamfrön
2,5 dl fiberhavregryn
0,5 dl gojibär
0,5 dl torkade aprikoser
2 msk torkade blåbär
0,75 dl kokosflingor
0,5 tsk kanel
1 msk proteinpulver

Annars gjorde jag som det stod i receptet, blandade allt och plattade ut till lagom tjocklek på en plåt med bakplåtspapper. In i ugnen på 175 grader i 25 minuter.
Denna bar blev helt annorlunda mot den andra jag gjorde. Den förra blev knaprig och väldigt fröig. Den här blev mer som en banankaka. För mig passar den här bättre som ett mellanmål än som snacks. Den blev okej men ingen ny favorit. Jag tycker att det blev lite för mycket banan tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!