Lördagsfilm

Det blev The Blind Side som lördagsbio idag. Pappa var emot den innan vi satte igång den (han är inte så mycket för drama). Men han satt kvar hela filmen och tyckte faktiskt om den.
Jag tror att jag har sett den filmen 4 gånger. Första gången var i min ensamhet på min 20-årsdag. Jag satt i soffan på båten med min födelsedagsblomma bredvid mig. Alltså har jag sett The Blind Side 4 gånger på ett år. Det är inte dåligt för att vara mig. Jag har en tendens att bara titta på filmer en gång förutom när jag tycker att de ger ett budskap eller om jag blir glad av filmen. Jag tycker om filmer som man blir berörd av och kommer ihåg långt efter att man såg den.

Mamma tyckte också om The Blind Side och när vi hade tittat färdigt på den så berättade jag om en annan film som jag tyckte att hon skulle se, Precious. Av en händelse så visades den på tvåan idag så vi tittade på dem med. Riktigt hemsk film. Precious har jag nog sett 3 eller 4 gånger nu. Det vill säga att jag tycker om även denna film.

Jag hade kunnat skriva en lista på mina favoritfilmer i just dramakategorin för jag vet vilka som skulle hamna där. Men jag sparar det till ett senare tillfälle för nu ska jag sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!