Walk on water

Sorry för dålig update idag men jag har varit fullt upptagen helt enkelt. Jag har varit med min lilla vän J idag, som vanligt är vi med om massa grejer på en dag. Dagarna blir faktiskt väldigt långa. Vi kan börja från början då, vi tog tåget mot stan och gjorde ett litet stopp på vägen. Inte så intressant så jag skippar det. När vi kom in till stan letade vi planscher på Centan. Det gick inte jättebra, eller jo just det vi hittade Anna Bergendahl! (De som känner mig vet att jag inte är helt seriös med detta, men planschen fanns där i alla fall)
Sen hamnade vi på Lush där jag råkade storhandla eller fynda rättare sagt. Gör inte mig nåt för jag är riktigt nöjd, det blev tre olika produkter till ansiktet. Nästa stopp blev biomaten där vi tog en titt på Johnny Depp och Persbrandt i entrén. Jag tror vi enades om att Depp är snäppet coolare.
När vi gick förbi Espresso House och jag ändå hade ätit mina laktostabletter kunde vi ju lika gärna köpa något tyckte vi, helt oplanerat! En mochalatte och en chailatte blev det, lovely!
Vi fortsatte våran resa, bakåt i tiden faktiskt, till min favoritaffär får jag nog kalla den hädanefter. Jag tänker inte avslöja vilken eller var den ligger, håller det hemligt helt enkelt. Men där i ett skåp hängde det! Mitt halsband! Jag tror att det har väntat på mig i hela sitt långa liv för det har aldrig haft en ägare innan. Jag tror butiksägaren var inne lite på samma spår för efter att ha stått och vridit mig lite funderandes på priset så fick jag det halverat. Vilken tur. Jag tänker till och med ge halsbandet ett eget inlägg senare för att det är så fint. J hittade också ett intressant smycke som antagligen väntat på henne också :)
Vi tog också en sväng till Myrorna, som inte alls är luffigt om någon nu fått för sig det. Där i skyltfönstret fanns det små söta minikoppar som var som gjorda till en kakburk jag fyndat för längesen. Tråkigt att de var i skyltfönstret tyckte jag eftersom att man måste vänta på att de plockar ner sakerna innan man får köpa dem. Men då som från ingenstans dök det upp en lapp där det stod att sakerna såldes med en gång. Perfekt, kopparna är mina!
När vi var på spårvagnen på väg hem till mig var det biljettkontroll. En liten farbror stod och stämplade under tiden de gick runt och kollade och när han hade stämplat klart var kontrollanterna längre bak. Farbrorn stod kvar ett tag med sitt kort men kontrollanterna kom aldrig till honom. Helt plötsligt tar farbrorn sin lilla portmonä och den blir hur lång som helst med massa myntfack och den såg ut som ett dragspel och säger: "Tror ni man får betala igen?" Jag och J stod bara och stirrade och funderade på vart alla myntfacken kom ifrån, det låg pengar i den också! Helt fascinerande! Jag hade också velat ha en sån liten börs!
När vi kom hem gjorde vi tacos, sjöng Singstar (sattte nya rekord som alltid) och tittade på The Voice. Tyvärr sjöng inte alla där lika bra som oss. Lång dag helt enkelt!
Nu sitter jag och lyssnar på Tarzan-musik och känner mig fruktansvärt nöjd med dagen.
Lovely Lush!
Kopparna som nu är i min ägo, ser ut som en liten dockservis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!