Igår

Sådär då kan jag berätta om gårdagen. Egentligen hann jag med väldigt mycket. Först hälsade jag på pappa på jobbet sen åkte jag till sjukhuset som vanligt. De ska ta massa olika prover hela tiden. Efter det hade jag några timmar att slå ihjäl innan min kära vän J skulle rulla in till stan. Så jag bestämde mig för att gå till ett favoritställe där även en vän jobbar så jag stod och pratade en stund.
När J väl kom in till stan så köpte vi lite fika för vi skulle picknicka var tanken men middagsplanerna fick ändras och vi satte oss på en uteservering och beställde en massa mat. Först fick vi pizzasallad sen nachotallrik och till slut varsin hamburgare med pommes. Det satt riktigt fint eftersom att jag inte hade käkat sen frukosten. När vi ätit upp middagen så hade vi fortfarande vår fikapåse kvar så vi åkte och satte oss på en bänk och fikade lite till. Tills vi kom på att vi var proppmätta, då förflyttade vi oss bort mot scenen för MTV World Stage. Efter att vi stått där bakom Poseidon och väntat ett tag blev det tjafs om min gigantiska hatt. Varför ställa sig bakom en person med en stor hatt på sig om du är kort och vet att du inte kommer att se något? Jag fick medhåll bakifrån och hatten fick sitta på mitt huvud hela kvällen.
Det var en omtalad hatt under hela gårdagen, jag såg hur folk stirrade och formade att den var stor, Några sa att den var häftig och fin medan någon annan tycket att det var en häxhatt. De roligaste kommentarerna som jag och J fick igår var att vi var väldgt bruna och att det inte fanns ord för oss två. Det är sant, det finns inte ord. Vi är inte som alla andra, vi är bara oss. Tvä jäkla stollar med stora drömmar om framtiden och som inte vill dras med i något falsk spel med påhittade regler. Wonka&Wenona i sin egna lilla värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!