War Horse

Det blev en film ikväll tillsammans med mamma och pappa. Vi gillar olika sorters filmer och det blir alltid lika jobbigt att välja. Pappa sitter i soffan och ropar att han vill se på action annars går han därifrån, mamma ville se en komedi och jag drama. Det slutade med att vi tittade på War Horse. Jag tycker att den var för mycket "Hollywood". Jag störde mig till exempel på att både tyskarna och fransmännen i filmen pratade engelska med varandra. Att tyskarna i första världskriget fick order på engelska är väl inte särskilt troligt? Än mindre att fransmännen som inte ens pratar engelska idag använde engelska i hemmet när de pratade med varandra i filmen. Som sagt så märks det att det är en amerikansk film. Men historien är väl fin, mycket vänskap även mitt under ett krig. Den är fint filmad med både vackra och hemska scener. De har lagt ner mycket energi på hur den ser ut, kanske skulle lagt ner lite mer på storyn med. Men vill man se en film där man kan skratta lite i början, må lite dåligt i mitten och gråta en skvätt samtidigt som man listat ut slutet för längesen så är denna ett bra alternativ. Ska ni se filmen så koncentrera er mer på själva bilden än detaljer i handlingen så slipper ni bli arga. Det är lite missar de gjort som jag blev irriterad över men jag är ganska noggrann med de få filmer jag faktiskt tittar på. Kan det vara skolans fel som satte oss med filmanalyser? Mycket möjligt för det sitter fortfarande kvar i huvudet. Kanske ska satsa på en karriär som filmrecensent framöver?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!