Bråka inte med mig!

Vilken jäkla dag! Åkte in till stan tidigt idag med J för vi skulle hinna titta i affärer. Det visade sig att vi var lite för tidiga när affären vi skulle till inte ens hade öppnat.
Efter att vi kollat runt lite blev det en god söndagsbrunch. Som det ska vara på söndagar helt enkelt. Vi tog även en sväng till lägenheten för att hämta upp färg och lite målargrejer som jag tog med i en påse. När vi sedan närmade oss centralen och skulle gå över övergångsstället går en kille in i mig med sin träningsväska. Påsen går såklart söner och grejerna ramlar ut mitt i vägen. Som tur är stannar färgen i burken. Det värsta av allt är att killen vänder sig om och ser allt men inte ens kan be om ursäkt. Eftersom att jag och J var förberedda på det värsta (kanske för att jag har världens otur hela tiden) så löser vi problemet snabbt. Läget var under kontroll men jag blev något irriterad.
När vi går på bussen, som är sen, märker vi snabbt att busschauffören tänker göra allt för att köra ikapp tiden. När bussen håller på att flyga ur en rondell för att han kör alldeles för snabbt och slirar på gruset på vägen så får jag nog. Jag går fram och ber honom köra i normal fart och får svaret "men jag är sen" jag säger till honom att han inte behöver offra allas liv bara för att han är sen. Svaret blir inte klyftigare denna gång "du dör inte, gå och sätt på dig bältet!" Det värsta av allt är att han vid nästa hållplats går bak och kollar så att jag har bältet på mig.
Ärligt talat! En sådan person ska inte tillåtas att köra buss överhuvudtaget. Det är inte bara allas liv i bussen han äventyrar utan alla mötande bilar, mopedister och fotgängare. Om man inte har åkt den vägen som bussen körde så vet man nog inte hur farlig den är heller. Det finns ju en anledning till att det är hastighetsskyltar, vägen är helt kurvig och på vissa ställen går det knappt att få möte. Jag blir så förbannad! Hoppas han får en rejäl utskällning, man ska inte bråka med mig!
Men nu har jag lugnat mig och ska avnjuta en lugn söndagskväll. Hoppas jag i alla fall. Jag orkar inte med mer skit idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!