Söndagsutflykt med indianen och grodan

Ojdå nu har visst hela dagen gått. Jag gillar inte riktigt söndagar, jag vet inte varför riktigt. Nu har i alla fall jag och J infört söndagsutflykt som förgyller veckoslutet. Eller infört och infört det har väl mest blivit så och efter två veckor i rad så kan vi i alla fall låtsas att det är en ny regel. På söndagsutflykterna ingår en obligatorisk fika (precis som att vi inte kan fika alla dagar i veckan), vi bestämmer aldrig vart vi ska åka och man får lov att köpa sig något roligt. Som ni kanske märker så skiljer det sig inte så mycket från mina andra dagar i veckan men just själva grejen att man gör något den där dagen i veckan som egentligen bara går ut på att vänta in en ny vecka, det är det som är poängen. Lite vardagslyx kan man kalla det.
Nu är jag i alla fall nöjd med dagen, mätt efter fikan och nyfiken på min nya bok. Ja det är sant, jag har köpt mig en bok och det ska faktiskt bli riktigt intressant att läsa den. För att jag inte ska verka så gammal så kan jag även meddela att jag sett ut som en indian idag. Jag gillar att låtsas som att jag är en indian, precis som på den gamla goda tiden när man blev bjuden på indian-kalas. Sen kan folk få flina åt mig bäst dem vill.
Kanske till och med ska ordna mig ett eget indian-kalas i sommar. Då tänker jag vara hövding med ett riktigt indiannamn. Ska börja klura på det med en gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!