Valborg

Kanske dags att börja uppdatera ordentligt igen, det tycker jag i alla fall.
Har haft en riktigt trevlig valborg. Jag har aldrig firat valborg riktigt innan och hade aldrig sett cortègen, förrän igår. Det började med lite grillning i Slottsskogen med ett härligt gäng blandat med livemusik och kortspel. Efter det fick vi hittat bra platser där vi kunde se hela cortègen. Allt under en härligt blå himmel, kan det bli bättre?
Avslutade valborg med en rolig och lyckad utekväll i kära Göteborg. Träffade på flera roliga människor som jag inte har träffat på evigheter, riktigt kul.

Idag är det maj och det märks, vilket härligt väder. Lovley! När jag och min vän vaknat till bestämde jag att vi skulle picknicka. Han blev så illa tvungen att följa med helt enkelt. Det blev en helt perfekt picknick! Vi lyckades bestämma oss för att köpa en smörgåstårta och gick upp på ett berg med utsikt över hela staden. Där lade vi oss på en filt och blev kvar hela dagen. Fick även lite trevligt sällskap av två andra kompisar. Där låg vi i solen och tittade på utsikten, läskiga fiskmåsar och diskuterade hur man ska åka i en rulltrappa om man har storlek 52 i skor. Vi kom överens om att man då måste åka baklänges för att skorna inte får plats på stegen.
Underbar helg helt enkelt, kan ju även tala om att tårtan satt som en smäck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!